Obserwacja procesu produkcyjnego była jednym z elementów bardzo ciekawego i merytorycznego programu wyjazdu. Markę Cersanit, jej specyfikę oraz ofertę, przybliżyła Olga Adamus-Świercz. Następnie najnowsze kolekcje i trendy w ceramice łazienkowej przedstawiła Monika Serwa Product Manager zarządzająca asortymentem ceramiki łazienkowej oraz Tomasz Zaceński odpowiedzialny za kategorię płytek ceramicznych.
Jednym z nowatorskich rozwiązań są miski bezkołnierzowe Clean On, ułatwiające utrzymanie higienicznej czystości w toaletach. Producent rozszerza oferowaną liczbę modeli misek bezkołnierzowych, a także wprowadza je w wersji dla osób niepełnosprawnych.
Interesującym produktem są także płyty gresowe o wyjątkowej grubości 2 cm, z których w wygodny sposób można układać tarasy i nawierzchnie ogrodowe. Dziennikarze mogli zapoznać się także z wyjątkowymi kolekcjami płytek łazienkowych, które wchodzą do oferty w tym roku.
„Myć się, czy nie myć” – to dylemat raczej nam obcy, a łazienka w domu to norma. Tymczasem nie zawsze tak było – historię łazienki, podejścia do higieny, a także – zmian w odczuwaniu prywatności, w fascynujący sposób przedstawiła dr Krystyna Łuczak-Surówka, historyk sztuki i designu oraz wykładowca warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Na tle historycznego kontekstu zupełnie nowy wymiar zyskują współczesne trendy w projektowaniu łazienek i ich wyposażenia, proponowane m.in. przez Cersanit i Opoczno.
Głównym wydarzeniem programu było zwiedzanie fabryki Cersanit IV w Krasnymstawie, gdzie w rolę przewodnika wycieczki wcielił się Piotr Bąk (Quality Team Leader). Dzieląc się z uczestnikami swoją wiedzą, przedstawił proces produkcji ceramiki sanitarnej, począwszy od mieszania naturalnych surowców używanych do produkcji, przez formowanie i wypalanie ceramiki w piecu, aż po szkliwienie i ostateczną kontrolę jakości.
Możliwość obejrzenia procesu produkcyjnego było niezwykle ciekawym doświadczeniem i – jak inne punkty programu – dostarczyło wielu cennych informacji.